an online Instagram web viewer

#buasirotakthekomik medias

Photos

#Repost @buasirotak (@get_repost)
・・・
Betapa mudahnya manusia menghukum dan membuat kesimpulan walau sekadar melihat dari rupa luaran sahaja, dan betapa sibuknya manusia membuat fitnah dengan orang yang langsung tiada kaitan dengan dirinya.
.
Recommended page
@lawak_superstarz
@hiburan.malaysia
@lawakkampus1
.
#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Masyarakat majmuk bersatu padu
Hidup bersama aman bahagia
Tiga hati menjadi satu
Selamat menyambut Hari Malaysia

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Ada suatu benda yang selalu ada dalam setiap diri manusia, namun jarang sekali manusia manfaatkan hingga akhirnya ia pergi begitu sahaja tanpa kembali lagi... Komik oleh @sy6hmi.

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Selamat menyambut Hari Raya Aidiladha. Semoga kita semua memperoleh keberkatan dan sentiasa di bawah lindungan-Nya. 
Ikhlas dari kami, team Buasir Otak: The Komik.

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Negara kita telah pun 60 tahun mencapai kemerdekaan dan memperoleh keamanan. 
Namun harga yang perlu dibayar untuk apa yang kita kecapi pada hari ini tidaklah murah.

Segalanya tidak akan wujud tanpa pengorbanan para perwira dan pejuang zaman dahulu, para perwira tidak didendang yang sanggup mempertaruhkan darah dan nyawa mereka demi untuk masa depan yang yang lebih baik dan cerah untuk generasi yang akan datang.

Akan tetapi adakah kita benar-benar menghargai segala perjuangan mereka? 
Adakah kita telah membalas segala pengorbanan mereka? 
Adakah kita telah membentuk masa depan seperti mana yang mereka harapkan, atau telah jauh menyimpang dan mensia-siakan keamanan yang mereka bersusah-payah perjuangkan dengan darah mereka? * Komik ini dihasilkan oleh Prince of Noob dan @daygoon untuk Cabaran Komik Online Malaysia 2016 yang bertemakan Komik Bisu dan Wira anjuran Matkomik yang lepas.

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Negara kita telah pun 60 tahun mencapai kemerdekaan dan memperoleh keamanan. Namun harga yang perlu dibayar untuk apa yang kita kecapi pada hari ini tidaklah murah. Segalanya tidak akan wujud tanpa pengorbanan para perwira dan pejuang zaman dahulu, para perwira tidak didendang yang sanggup mempertaruhkan darah dan nyawa mereka demi untuk masa depan yang yang lebih baik dan cerah untuk generasi yang akan datang. Akan tetapi adakah kita benar-benar menghargai segala perjuangan mereka? Adakah kita telah membalas segala pengorbanan mereka? Adakah kita telah membentuk masa depan seperti mana yang mereka harapkan, atau telah jauh menyimpang dan mensia-siakan keamanan yang mereka bersusah-payah perjuangkan dengan darah mereka? * Komik ini dihasilkan oleh Prince of Noob dan @daygoon untuk Cabaran Komik Online Malaysia 2016 yang bertemakan Komik Bisu dan Wira anjuran Matkomik yang lepas. #buasirotak  #buasirotakthekomik  #komikmalaysia  #komikdewasa  #gengkomik  #gedungkomik  #krewkomik  #komikuntuksemua 
Malas nak taip caption pepanjang... Skinsot saja.. Huhu
.
.
.
.
.
#komikkebulan #buasirotakthekomik #komikmalaysia #gengkomik #doodlemalaysia #angsa #budak-budak #cutisekolah #cuti
Ilmu yang kita belajar kat sekolah, kat universiti memang banyak yang kita tidak lagi praktikkan dalam kehidupan seharian terutama bila kita dah dewasa, kadang-kadang cuma perkara asas je yang kita masih lagi guna.

Tapi janganlah pula ilmu agama yang kita belajar dulu bila dah dewasa perkara asas pun terus lupa dan tak buat langsung.

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Berbekalkan wajah cantik, gambar mempersona, org pompuan boleh jadi retis instagram..
Org laki pon boleh... Kena rajin aplod gambar yg mempersonalah. Camni cthnya...
.
.
.
.
#komikkebulan #buasirotakthekomik #komikmalaysia #gengkomik #doodlemalaysia #awek #retis #lawakhambar
Komik by @ankeljonni -  Makcik ankel bela 23 ekor kucing. Relaks je. Ankel bela 2 ekor. Stress ngan sekor yg nama musang... Tak reti nk diam musang tu.. Huhu..
.
.
.
.
#komikkebulan #buasirotakthekomik #komikmalaysia #gengkomik #doodlemalaysia #kucing #meow #musang #lawakhambar
Makcik ankel bela 23 ekor kucing. Relaks je. Ankel bela 2 ekor. Stress ngan sekor yg nama musang... Tak reti nk diam musang tu.. Huhu..
.
.
.
.
#komikkebulan #buasirotakthekomik #komikmalaysia #gengkomik #doodlemalaysia #kucing #meow #musang #lawakhambar
Kadang-kadang bukan berkira nak lukis percuma untuk orang, tapi kita minta orang lain buat apa-apa kerja untuk kita pun kita kena bayar tau. Kalau kita mintak orang basuhkan kereta, potong rambut, potong rumput, kemaskan rumah, ambil foto kahwin dan buat apa-apa kerja untuk kita secara percuma, rasa-rasa mereka berkira tak?

Komik oleh @thedayunk.

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Takde waktu nak buat komik baru. Terjumpa komik jaman dulu-dulu. Share je lah kat sini .. Janji ada hantaran komik baru.. Huhu..
.
.
. 
#komikkebulan #buasirotakthekomik #gengkomik #komikmalaysia #tahpape #jangankecam #lawakhambar
BERITA!
. 
Saya adalah sejenis manusia yang mudah teruja dengan perkara kecil dan trivia, contohnya dapat tangkap Zapdos dalam #PokemonGO.
.
Punyalah teruja sampai semangat saya mesej kawan-kawan lain beritahu berita baik tersebut.
.
Saya tak pasti reaksi sebenar kawan saya, tapi kalau saya di tempat dia, saya pun akan bagi reaksi macam tu.
.
Sorry @paperhafiy , and thank you 😊
. 
Follow @ceromono / @cerolian
. 
#cerolian #Berita #KomikcEro #KomikMalaysia #comics #BuasirOtakTheKomik #LongWayToGo
BERITA! . Saya adalah sejenis manusia yang mudah teruja dengan perkara kecil dan trivia, contohnya dapat tangkap Zapdos dalam #PokemonGO . . Punyalah teruja sampai semangat saya mesej kawan-kawan lain beritahu berita baik tersebut. . Saya tak pasti reaksi sebenar kawan saya, tapi kalau saya di tempat dia, saya pun akan bagi reaksi macam tu. . Sorry @paperhafiy , and thank you 😊 . Follow @ceromono / @cerolian . #cerolian  #Berita  #KomikcEro  #KomikMalaysia  #comics  #BuasirOtakTheKomik  #LongWayToGo 
Salah satu cara yg boleh dilakukan oleh para gadis jika kena ngorat oleh jejaka-jejaka kacak. Selamat mencoba...
.
.
.
#komikkebulan #buasirotakthekomik #komikmalaysia #gengkomik #doodlemalaysia #awek #gadis #ngorat #cinta #hahaha
Dalam kalangan kawan-kawan kita mesti ada yang jenis selamba badak je, main belasah je tak reti nak segan-segan...
#komikkebulan #buasirotakthekomik #komikmalaysia #gengkomik #doodlemalaysia #lawakhambar #kawan #member
ISTIMEWA!
. 
Memang semua orang anggap diri adalah istimewa. Tapi kalau banyak orang adalah istimewa, maka orang yang tidak istimewa lebih istimewa daripada yang istimewa kerana bilangan mereka tidak banyak.
. 
Follow @ceromono / @cerolian
. 
#cerolian #Istimewa #KomikcEro #KomikMalaysia #comics #BuasirOtakTheKomik #LongWayToGo
#Repost @ankeljonni with @repostapp
・・・
Jom sokong kontinjen kita di sukan sea 2017. Huhu.. .
#Repost @ankeljonni with @repostapp
・・・
Jom sokong kontinjen kita di sukan sea 2017. Huhu.. #komikkebulan #buasirotakthekomik #komikmalaysia #gengkomik #doodlemalaysia #lawakhambar
#komikkebulan #buasirotakthekomik #komikmalaysia #gengkomik #doodlemalaysia #lawakhambar
Apa lah anak beranak ni... @Regrann from @ankeljonni -  Jom sokong kontinjen kita di sukan sea 2017. Huhu.. #komikkebulan #buasirotakthekomik #komikmalaysia #gengkomik #doodlemalaysia #lawakhambar - #regrann
COMPUTER!
. 
Ia bermula dengan laptop.
Sedikit demi sedikit ditambah aksesori lain sampai rasanya dah tak layak dipanggil laptop lagi.
.
Sudah hampir 10 tahun usia dia, jadi semakin hari semakin tua, semakin uzur. 👴
.
Saya bagi komputer saya nama 'Archoke'. Korang ada bagi nama tak dekat komputer korang?
. 
Follow @ceromono / @cerolian
. 
#cerolian #Computer #KomikcEro #KomikMalaysia #comics #BuasirOtakTheKomik #LongWayToGo
COMPUTER! . Ia bermula dengan laptop. Sedikit demi sedikit ditambah aksesori lain sampai rasanya dah tak layak dipanggil laptop lagi. . Sudah hampir 10 tahun usia dia, jadi semakin hari semakin tua, semakin uzur. 👴 . Saya bagi komputer saya nama 'Archoke'. Korang ada bagi nama tak dekat komputer korang? . Follow @ceromono / @cerolian . #cerolian  #Computer  #KomikcEro  #KomikMalaysia  #comics  #BuasirOtakTheKomik  #LongWayToGo 
Komik by @ankeljonni -  Jom sokong kontinjen kita di sukan sea 2017. Huhu.. #komikkebulan #buasirotakthekomik #komikmalaysia #gengkomik #doodlemalaysia #lawakhambar
Jom sokong kontinjen kita di sukan sea 2017. Huhu.. #komikkebulan #buasirotakthekomik #komikmalaysia #gengkomik #doodlemalaysia #lawakhambar
Berita penting dalam surat khabar zaman sekarang.

1. Cari bahan dalam Instagram artis.
2. Guna tajuk clickbait.
3. Letak kat muka depan.

Simple.

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Kalau naik MRT ke, LRT ke, apa-apa pengangkutan awam ke, naiklah dengan adab dan etika. Jangan pentingkan diri dan ambil hak orang lain terutama tempat duduk untuk OKU, warga emas dan wanita mengandung. Jangan ingat tempat tu kosong kita boleh guna sesuka hati. Seperti juga tempat letak kereta khas untuk OKU, walaupun kosong kita tetap tak boleh guna, sebab kita tak tahu bila orang yang berhak akan guna. Jadilah insan yang bermoral dan bertanggungjawab, bukan sekadar insan yang pentingkan diri dan menyusahkan orang lain.

Komik oleh @rizal.paperbaghead.

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Kalau naik MRT ke, LRT ke, apa-apa pengangkutan awam ke, naiklah dengan adab dan etika. Jangan pentingkan diri dan ambil hak orang lain terutama tempat duduk untuk OKU, warga emas dan wanita mengandung. Jangan ingat tempat tu kosong kita boleh guna sesuka hati. Seperti juga tempat letak kereta khas untuk OKU, walaupun kosong kita tetap tak boleh guna, sebab kita tak tahu bila orang yang berhak akan guna. Jadilah insan yang bermoral dan bertanggungjawab, bukan sekadar insan yang pentingkan diri dan menyusahkan orang lain. Komik oleh @rizal.paperbaghead. #buasirotak  #buasirotakthekomik  #komikmalaysia  #komikdewasa  #gengkomik  #gedungkomik  #krewkomik  #komikuntuksemua 
Kesian makcik ni ada masalah angin, selalu kentut tak berbau dan tak berbunyi. Tag kawan korang yang ada masalah seperti makcik ini.

Komik oleh @shadawentz.

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Ada orang pergi tempat awam yang juga kawasan larangan merokok, tapi dia selamba je hisap rokok tanpa peduli orang di sekeliling walaupun ada kanak-kanak dan ibu mengandung di belakangnya. Bila ada orang jeling dia buat bodoh. Bila ada orang tegur, dia lawan. Bila ada penguasa datang nak ambil tindakan, dia melenting.

Yelah hak untuk hisap rokok tu lebih penting dari hak orang lain nak hirup udara yang segar bebas dari asap rokok. Hak perokok yang rela sedut asap beracun tu lebih penting dari hak orang lain yang terpaksa sedut asap beracun kau. Kerana nak mempertahankan rokok sanggup cari pasal dengan orang lain, baguslah.

Yelah korang beli rokok mahal, banyak sumbang cukai untuk negara kan, tu yang rasa diri tu lebih penting dari menghormati orang lain. Kami jelah yang terpaksa hormat kat kau, kami jelah yang terpaksa mengalah pergi ke tempat lain dari kau padam api rokok atau pergi merokok tempat lain, yelah sebab rokok kau lebih penting kan?

Baguslah... Komik oleh @rizal.paperbaghead.

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Ada orang pergi tempat awam yang juga kawasan larangan merokok, tapi dia selamba je hisap rokok tanpa peduli orang di sekeliling walaupun ada kanak-kanak dan ibu mengandung di belakangnya. Bila ada orang jeling dia buat bodoh. Bila ada orang tegur, dia lawan. Bila ada penguasa datang nak ambil tindakan, dia melenting. Yelah hak untuk hisap rokok tu lebih penting dari hak orang lain nak hirup udara yang segar bebas dari asap rokok. Hak perokok yang rela sedut asap beracun tu lebih penting dari hak orang lain yang terpaksa sedut asap beracun kau. Kerana nak mempertahankan rokok sanggup cari pasal dengan orang lain, baguslah. Yelah korang beli rokok mahal, banyak sumbang cukai untuk negara kan, tu yang rasa diri tu lebih penting dari menghormati orang lain. Kami jelah yang terpaksa hormat kat kau, kami jelah yang terpaksa mengalah pergi ke tempat lain dari kau padam api rokok atau pergi merokok tempat lain, yelah sebab rokok kau lebih penting kan? Baguslah... Komik oleh @rizal.paperbaghead. #buasirotak  #buasirotakthekomik  #komikmalaysia  #komikdewasa  #gengkomik  #gedungkomik  #krewkomik  #komikuntuksemua 
HADIAH!
. 
Dulu masa kecil teringin nak main Lego tapi Lego mahal sangat.
.
Sekarang sudah besar nak main Lego juga, tapi tak ada masa.
.
Siapa sini peminat Lego juga angkat tangan 🙋
. 
Follow @ceromono / @cerolian
. 
#cerolian #Hadiah #KomikcEro #KomikMalaysia #comics #BuasirOtakTheKomik #LongWayToGo
Countdown sukan sea : 
15 hari saja lagi...
..
..
..
#komikkebulan #buasirotakthekomik #komikmalaysia #gengkomik #doodlemalaysia #lawakhambar #sukan
Tajuk: Taubat Seorang Lelaki
Idea Asal: Prince of Noob
Penulis/Pelukis: @yangchik01.

Orang yang lahir sebagai lelaki, matinya juga sebagai lelaki.
Orang yang lahir sebagai perempuan, matinya juga sebagai perempuan.

Tidaklah salah bagi seorang lelaki bersifat lembut dan mempunyai minat yang cenderung kepada wanita. Tidak salah juga bagi seorang wanita yang bersifat keras dan mempunyai minat yang cenderung kepada lelaki.

Namun janganlah sehingga mahu menyerupai kaum berlawanan, mengubah jantina, mengamalkan hubungan songsang dan sebagainya. Usahlah terpengaruh dengan nafsu, bisikan syaitan, kawan-kawan dan pemikiran barat.

Ingatlah ibu bapa anda, keluarga anda, dan juga Allah Taala. Sesungguhnya tubuh badan kita bukanlah hak milik mutlak kita, sebaliknya hanya sekadar suatu pinjaman di dunia yang sementara ini. Mungkin sekarang kita akan rasa gembira namun di penghujung usia kelak pasti akan timbul penyesalan.

Boleh baca komik ini di page FB Buasir Otak: The Komik.

Komik ini adalah salah satu daripada 56 komik yang terkandung dalam buku Buasir Otak: The Komik (AWAKENING) dan merupakan komik preview terakhir di page ini.

Versi cetak sudah habis, namun anda boleh membeli versi digital di Google Play Books dengan harga RM14 sahaja di sini - https://goo.gl/8bZKUo

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Tajuk: Taubat Seorang Lelaki Idea Asal: Prince of Noob Penulis/Pelukis: @yangchik01. Orang yang lahir sebagai lelaki, matinya juga sebagai lelaki. Orang yang lahir sebagai perempuan, matinya juga sebagai perempuan. Tidaklah salah bagi seorang lelaki bersifat lembut dan mempunyai minat yang cenderung kepada wanita. Tidak salah juga bagi seorang wanita yang bersifat keras dan mempunyai minat yang cenderung kepada lelaki. Namun janganlah sehingga mahu menyerupai kaum berlawanan, mengubah jantina, mengamalkan hubungan songsang dan sebagainya. Usahlah terpengaruh dengan nafsu, bisikan syaitan, kawan-kawan dan pemikiran barat. Ingatlah ibu bapa anda, keluarga anda, dan juga Allah Taala. Sesungguhnya tubuh badan kita bukanlah hak milik mutlak kita, sebaliknya hanya sekadar suatu pinjaman di dunia yang sementara ini. Mungkin sekarang kita akan rasa gembira namun di penghujung usia kelak pasti akan timbul penyesalan. Boleh baca komik ini di page FB Buasir Otak: The Komik. Komik ini adalah salah satu daripada 56 komik yang terkandung dalam buku Buasir Otak: The Komik (AWAKENING) dan merupakan komik preview terakhir di page ini. Versi cetak sudah habis, namun anda boleh membeli versi digital di Google Play Books dengan harga RM14 sahaja di sini - https://goo.gl/8bZKUo #buasirotak  #buasirotakthekomik  #komikmalaysia  #komikdewasa  #gengkomik  #gedungkomik  #krewkomik  #komikuntuksemua 
PENUNGGANG! #4
. 
Dulu pernah ada kes penunggang motosikal dirompak selepas tersangkut leher pada dawai yang diikat melintang pada lubang masuk terowong laluan motosikal.
.
Kejadian itu sedikit sebanyak membuatkan saya trauma bila nak lalu terowong.
.
Dawai tu, kalau cukup nipis dan kental, dan penunggang yang bakal melaluinya cukup laju, boleh putus leher tahu. It's just physics.
. 
Follow @ceromono / @cerolian
. 
#cerolian #drawing #Penunggang #KomikcEro #KomikMalaysia #BuasirOtakTheKomik #LongWayToGo
PENUNGGANG! #4  . Dulu pernah ada kes penunggang motosikal dirompak selepas tersangkut leher pada dawai yang diikat melintang pada lubang masuk terowong laluan motosikal. . Kejadian itu sedikit sebanyak membuatkan saya trauma bila nak lalu terowong. . Dawai tu, kalau cukup nipis dan kental, dan penunggang yang bakal melaluinya cukup laju, boleh putus leher tahu. It's just physics. . Follow @ceromono / @cerolian . #cerolian  #drawing  #Penunggang  #KomikcEro  #KomikMalaysia  #BuasirOtakTheKomik  #LongWayToGo 
#Repost @buasirotak
・・・
Depresi atau kemurungan boleh berlaku pada semua orang termasuk orang yang sering memberi inspirasi pada orang lain. Kadang-kadang luaran nampak ceria dan gembira tetapi di dalamnya sedang bertarung dan bergelut dengan raksasa yang ada dalam diri. 
Jika anda mengalami kemurungan, tak kira siapa pun anda, dapatkan bantuan.

Komik oleh @irfan_toons.

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
#Repost  @buasirotak ・・・ Depresi atau kemurungan boleh berlaku pada semua orang termasuk orang yang sering memberi inspirasi pada orang lain. Kadang-kadang luaran nampak ceria dan gembira tetapi di dalamnya sedang bertarung dan bergelut dengan raksasa yang ada dalam diri. Jika anda mengalami kemurungan, tak kira siapa pun anda, dapatkan bantuan. Komik oleh @irfan_toons. #buasirotak  #buasirotakthekomik  #komikmalaysia  #komikdewasa  #gengkomik  #gedungkomik  #krewkomik  #komikuntuksemua 
Depresi atau kemurungan boleh berlaku pada semua orang termasuk orang yang sering memberi inspirasi pada orang lain. Kadang-kadang luaran nampak ceria dan gembira tetapi di dalamnya sedang bertarung dan bergelut dengan raksasa yang ada dalam diri. 
Jika anda mengalami kemurungan, tak kira siapa pun anda, dapatkan bantuan.

Komik oleh @irfan_toons.

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
#Repost @ceromono
・・・
PENUNGGANG! #2
. 
Yang pernah rasa akan tahu betapa seksanya kalau terlaju semasa nak lalu bonggol, apatah lagi kalau tunggang motosikal.
.
Boleh melambung ooo.
Salah landing boleh senak ooo.
.
Follow @ceromono / @cerolian
. 
#cerolian #drawing #Penunggang #KomikcEro #KomikMalaysia #BuasirOtakTheKomik #LongWayToGo
Takpelah adik Caliph pakai jelah kain apa-apa pun janji nak solat tutup aurat ya.

Komik oleh @thedayunk.

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
PENUNGGANG! #3
. 
Jalanraya di Malaysia ni, kalau tak berlubang, tak berlekuk-lekuk sana sini memang tak sah. Pantang ada jalan lawa sikit, nanti mulalah ada projek tanam kabel laa, projek paip air laa. Macam-macam.
.
Terseksa punggung dibuatnya.
. 
Follow @ceromono / @cerolian sebagai tanda sokongan 👊
. 
#cerolian #drawing #Penunggang #KomikcEro #KomikMalaysia #BuasirOtakTheKomik #LongWayToGo
Day 28- End

Okay I am very late with this. Sorry been busy being distracted by other stuff. So the ending turn out to be something of a rush too. Hahaha.
. 
Anyway I hope I'm can still wish everyone a happy syawal
.

#late #inkramadan #ramadan #comic #shorts #traditional #illustration #doodlescratch #end #mike #hairy #blackandwhite #ink #comicoreclub #sucomi #trilog #buasirotakthekomik #iqomicq
PENUNGGANG! #2
. 
Yang pernah rasa akan tahu betapa seksanya kalau terlaju semasa nak lalu bonggol, apatah lagi kalau tunggang motosikal.
.
Boleh melambung ooo.
Salah landing boleh senak ooo.
.
Follow @ceromono / @cerolian
. 
#cerolian #drawing #Penunggang #KomikcEro #KomikMalaysia #BuasirOtakTheKomik #LongWayToGo
#Repost @buasirotak with @repostapp
・・・
Ada orang suka sangat kaitkan warna dengan taik. Hitam taik cicak la, kelabu taik anjing la, hijau taik lembu la, coklat taik kucing la. Dalam otak tu penuh dengan taik je ke?
.
Follow 
@lawak.chipster 
@lawak_kawkaw 
@lawakdalamkasut_ 
@meme.sengit
@lawak.sentap

Komik karya Plain83. 
#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
@Regrann from @buasirotak -  Ada orang suka sangat kaitkan warna dengan taik. Hitam taik cicak la, kelabu taik anjing la, hijau taik lembu la, coklat taik kucing la. Dalam otak tu penuh dengan taik je ke?

Komik karya Plain83. 
#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Ada orang suka sangat kaitkan warna dengan taik. Hitam taik cicak la, kelabu taik anjing la, hijau taik lembu la, coklat taik kucing la. Dalam otak tu penuh dengan taik je ke?

Komik karya Plain83. 
#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Ehem!  Malam tadi baru siap design cover untuk zine Inkramadan yang bakal diterbitkan oleh The Comicore Club.  Zine ni menggabungkan kesemua 36 artwork saya sempena Ramadhan baru2 ni. .
.
Nak survey sikit lah, kalau zine ni dah terbit nanti,  ada sesiapa berminat nak beli tak. Semua detail saya akan beritahu kemudian.  Harga murah je insyaAllah.  Hehhe. 😉😜 #inkramadan #zine #comicoreclub #trilog #sucomi #buasirotakthekomik
Ehem! Malam tadi baru siap design cover untuk zine Inkramadan yang bakal diterbitkan oleh The Comicore Club. Zine ni menggabungkan kesemua 36 artwork saya sempena Ramadhan baru2 ni. . . Nak survey sikit lah, kalau zine ni dah terbit nanti, ada sesiapa berminat nak beli tak. Semua detail saya akan beritahu kemudian. Harga murah je insyaAllah. Hehhe. 😉😜 #inkramadan  #zine  #comicoreclub  #trilog  #sucomi  #buasirotakthekomik 
PENUNGGANG!
. 
Berangan itu percuma.
Jadi, bila pakai topi keledar terus berangan kekonon pakai helmet Iron Man siap ada antara muka holografik (holographic interface) lagi.
.
Tapi jangan berangan kuat sangat, apatah lagi ketika menunggang / memandu. Takut-takut nanti jadi sebahagian daripada statistik. Tak percuma tu.
. 
Follow @ceromono / @cerolian
. 
#cerolian #drawing #Penunggang #KomikcEro #KomikMalaysia #BuasirOtakTheKomik #LongWayToGo
PENUNGGANG! . Berangan itu percuma. Jadi, bila pakai topi keledar terus berangan kekonon pakai helmet Iron Man siap ada antara muka holografik (holographic interface) lagi. . Tapi jangan berangan kuat sangat, apatah lagi ketika menunggang / memandu. Takut-takut nanti jadi sebahagian daripada statistik. Tak percuma tu. . Follow @ceromono / @cerolian . #cerolian  #drawing  #Penunggang  #KomikcEro  #KomikMalaysia  #BuasirOtakTheKomik  #LongWayToGo 
Ada sejenis perangai lelaki tu, sebelum kahwin kerana awek selalu lupa kawan, tapi lepas kahwin baru nak ingat kawan sampai lupa anak bini kat rumah. Jangan jadi macam dia.

#buasirotak #buasirotakthekomik #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
KETINGGALAN!
. 
Saya adalah sejenis manusia yang ketinggalan dan masih salah tulis tahun WALAUPUN lebih separuh tahun 2017 sudah berlalu.
.
Mungkin sebab jarang tulis tarikh agaknya sekarang...atau mungkin saya jenis susah nak move on, siapa tahu?
. 
Follow @ceromono / @cerolian
. 
#cerolian #drawing #Ketinggalan #KomikcEro #KomikMalaysia #BuasirOtakTheKomik #LongWayToGo
#Repost @komikpatsegi with @repostapp
・・・
Mereka yang hebat imannya, seringkali mendapat ujian hebat daripada Allah.

#inkramadan #inkramadan2017  #comicoreclub #buasirotakthekomik #iqomic #ramadhancomics #gengkomik #komikmalaysia #malaysianart #komikindo #komikinajah #KomikPatSegi
NOMBOR DUA!
. 
Apa?
Hilang selera baca komik ni sebab 'grafik'?
. 
Tu laa,
siapa suruh skrol yinsta masa tengah makan. Pergi makan dulu, Instagram boleh tunggu.
.
Follow @cerolian / @ceromono
. 
#cerolian #drawing #NomborDua #NumberTwo #KomikcEro #KomikMalaysia #BuasirOtakTheKomik #LongWayToGo
Nama : gunting kuku set
Harga : 31.000
Motif A.Doraemon Biru = Ready
Motif B•Hk Pink = Ready
Motif C.Totoro Abu = kosong
Motif D.Melody Pink = Ready
Motif E.Stitch Biru = Ready
Motif F.Minions Kuning = Ready
Motif G•Hk Merah = Ready
Melody merah = Ready

Tidak perlu repot-repot ke salon setiap saat untuk meni pedi cure, jika punya alatnya sendiri akan lebih hemat, dengan satu set lengkap. tempat yang lucu dengan berbagai karakter.
K.Khm052
#riasrambut #rambut #kepang #kupukupu #kupu2 #howto #stepbystep #butterfly #femaleinfo #3 #cerolian #drawing #kacak #komik #komikmalaysia #buasirotakthekomik #lukisan #celup #kerinting #shampo #shampookuda #shampomanentail #shampoocaviar #pemutihgigi #shampokuda #shampocaviar #shampobarbie #peninggibadan #pelangsingherbal #shampoopemanjangrambut
Nama : gunting kuku set Harga : 31.000 Motif A.Doraemon Biru = Ready Motif B•Hk Pink = Ready Motif C.Totoro Abu = kosong Motif D.Melody Pink = Ready Motif E.Stitch Biru = Ready Motif F.Minions Kuning = Ready Motif G•Hk Merah = Ready Melody merah = Ready Tidak perlu repot-repot ke salon setiap saat untuk meni pedi cure, jika punya alatnya sendiri akan lebih hemat, dengan satu set lengkap. tempat yang lucu dengan berbagai karakter. K.Khm052 #riasrambut  #rambut  #kepang  #kupukupu  #kupu2  #howto  #stepbystep  #butterfly  #femaleinfo  #3  #cerolian  #drawing  #kacak  #komik  #komikmalaysia  #buasirotakthekomik  #lukisan  #celup  #kerinting  #shampo  #shampookuda  #shampomanentail  #shampoocaviar  #pemutihgigi  #shampokuda  #shampocaviar  #shampobarbie  #peninggibadan  #pelangsingherbal  #shampoopemanjangrambut 
BERAT RAYA!
. 
Antara isu sempena bulan puasa dan raya ini ialah berat badan.
.
Yang nak turun tak turun turun.
Logik laa, kan? Mana nak hilang lemang ketupat nasi impit yang kita bedal tu, kan?
. 
Yang saya ni pula kononnya nak naikkan berat sikit, sekali makin turun adalah.
Mana entah pergi makanan yang saya bedal?
Jin makan ke hape?

Psstt: Dah join giveaway pertama cEro?
Tarikh akhir 9 Julai 2017
. 
Follow @cerolian / @ceromono
. 
#cerolian #drawing #BeratRaya #Raya #KomikcEro #KomikMalaysia #BuasirOtakTheKomik #comics #lukisan #LongWayToGo
BERAT RAYA! . Antara isu sempena bulan puasa dan raya ini ialah berat badan. . Yang nak turun tak turun turun. Logik laa, kan? Mana nak hilang lemang ketupat nasi impit yang kita bedal tu, kan? . Yang saya ni pula kononnya nak naikkan berat sikit, sekali makin turun adalah. Mana entah pergi makanan yang saya bedal? Jin makan ke hape? Psstt: Dah join giveaway pertama cEro? Tarikh akhir 9 Julai 2017 . Follow @cerolian / @ceromono . #cerolian  #drawing  #BeratRaya  #Raya  #KomikcEro  #KomikMalaysia  #BuasirOtakTheKomik  #comics  #lukisan  #LongWayToGo 
Day 26 - Mystery Gift

We're closing in to the end. I can feel it! 
#behind #inkramadan #ramadan #comic #shorts #traditional #illustration #doodlescratch #gifts #mystery #tomorrow #dean #mike #hairy #blackandwhite #ink #comicoreclub #sucomi #trilog #buasirotakthekomik #iqomic
who know from your smile,
will makes other people smile,
that other people smile then
make some other people smile,
then Allah grant the happiness
in you & make u smile from the inside.
always smile 😊
.
fix your heart,
& your heart will fix your mind,
& your mind will fix your tongue,
& your tongue will fix your life,
& your life will fix your Akhirah
.
#paehdesign #komikmalaysia #comicoreclub #trilog #sucomi #buasirotakthekomik #iqomic #timelapse #autodesksketchbook #note5 #lukisandakwahislam #senyumselalu #mayAllahmakeease
who know from your smile, will makes other people smile, that other people smile then make some other people smile, then Allah grant the happiness in you & make u smile from the inside. always smile 😊 . fix your heart, & your heart will fix your mind, & your mind will fix your tongue, & your tongue will fix your life, & your life will fix your Akhirah . #paehdesign  #komikmalaysia  #comicoreclub  #trilog  #sucomi  #buasirotakthekomik  #iqomic  #timelapse  #autodesksketchbook  #note5  #lukisandakwahislam  #senyumselalu  #mayAllahmakeease 
Day 25- Care Pacakge

Hi guys and I wish it's not to late to say Selamat Hari Raya for those who are celebrating. I know the guys are still stuck in Ramadhan (move on lah guys) but I hope I can make them reach Syawal before Syawal in real time ends.
*

So bare with us guys. For those who already are, thank you so much for being patient with me. You guys deserve a lot of these
💞💞💞💞💞💞💞
*

#behind #inkramadan #ramadan #comic #shorts #traditional #illustration #doodlescratch #mail #package #fromhome #parcel #excited #dean #mike #hairy #blackandwhite #ink #comicoreclub #sucomi #trilog #buasirotakthekomik #iqomicq
Day 25- Care Pacakge Hi guys and I wish it's not to late to say Selamat Hari Raya for those who are celebrating. I know the guys are still stuck in Ramadhan (move on lah guys) but I hope I can make them reach Syawal before Syawal in real time ends. * So bare with us guys. For those who already are, thank you so much for being patient with me. You guys deserve a lot of these 💞💞💞💞💞💞💞 * #behind  #inkramadan  #ramadan  #comic  #shorts  #traditional  #illustration  #doodlescratch  #mail  #package  #fromhome  #parcel  #excited  #dean  #mike  #hairy  #blackandwhite  #ink  #comicoreclub  #sucomi  #trilog  #buasirotakthekomik  #iqomicq 
Setiap yg bermula, pasti akan berakhir.
Setiap pertemuan, pasti akan ada perpisahan. .
.
.
.
#komikkebulan #buasirotakthekomik #komikmalaysia #gengkomik #doodlemalaysia #raya
 #hariraya #balikkampung
@Regrann from @if_moses -  29 RAMADHAN: Persiapan-
.
.
Tiada 'short-cut' untuk capai keredhaan-Nya. 
Semua manusia tak lepas dari penat & lelah, 
tak sunyi dari diuji & digoda. 
Sebab hakikatnya dunia ini bukan Syurga... .
.
Tapi ramai yang pilih untuk ambil jalan mudah,  lari dari masalah,  junamkan diri ke serendah2 lembah... 😢
.
.
Semoga Ramadhan kali ini menjadikan kita bergantung kuat pada tali2-Nya.. 😊
.
.
#inkramadan #inkramadan2017 #day29 #ramadhancomics #komikmalaysia #comicoreclub #trilog #sucomi #buasirotakthekomik #iqomic #arora #uswah #baymax #comic #digitalart #banyakbetolhashtag #laginakkenahashtagapa #wowcaptionakupenuhsebabhashtagje #haha - #regrann
@Regrann from @if_moses - 29 RAMADHAN: Persiapan- . . Tiada 'short-cut' untuk capai keredhaan-Nya. Semua manusia tak lepas dari penat & lelah, tak sunyi dari diuji & digoda. Sebab hakikatnya dunia ini bukan Syurga... . . Tapi ramai yang pilih untuk ambil jalan mudah, lari dari masalah, junamkan diri ke serendah2 lembah... 😢 . . Semoga Ramadhan kali ini menjadikan kita bergantung kuat pada tali2-Nya.. 😊 . . #inkramadan  #inkramadan2017  #day29  #ramadhancomics  #komikmalaysia  #comicoreclub  #trilog  #sucomi  #buasirotakthekomik  #iqomic  #arora  #uswah  #baymax  #comic  #digitalart  #banyakbetolhashtag  #laginakkenahashtagapa  #wowcaptionakupenuhsebabhashtagje  #haha  - #regrann 
#Rensta #Repost: @indonesiabertauhid via @renstapp ···
“ from @if_moses
.

29 RAMADHAN: Persiapan-
.
.
Tiada 'short-cut' untuk capai keredhaan-Nya. 
Semua manusia tak lepas dari penat & lelah, 
tak sunyi dari diuji & digoda. 
Sebab hakikatnya dunia ini bukan Syurga... .
.
Tapi ramai yang pilih untuk ambil jalan mudah,  lari dari masalah,  junamkan diri ke serendah2 lembah... 😢
.
.
Semoga Ramadhan kali ini menjadikan kita bergantung kuat pada tali2-Nya.. 😊
.
.
#inkramadan #inkramadan2017 #day29 #ramadhancomics #komikmalaysia #comicoreclub #trilog #sucomi #buasirotakthekomik #iqomic #arora #uswah #baymax #comic #digitalart #banyakbetolhashtag #laginakkenahashtagapa #wowcaptionakupenuhsebabhashtagje #haha ”
#Rensta  #Repost : @indonesiabertauhid via @renstapp ··· “ from @if_moses . 29 RAMADHAN: Persiapan- . . Tiada 'short-cut' untuk capai keredhaan-Nya. Semua manusia tak lepas dari penat & lelah, tak sunyi dari diuji & digoda. Sebab hakikatnya dunia ini bukan Syurga... . . Tapi ramai yang pilih untuk ambil jalan mudah, lari dari masalah, junamkan diri ke serendah2 lembah... 😢 . . Semoga Ramadhan kali ini menjadikan kita bergantung kuat pada tali2-Nya.. 😊 . . #inkramadan  #inkramadan2017  #day29  #ramadhancomics  #komikmalaysia  #comicoreclub  #trilog  #sucomi  #buasirotakthekomik  #iqomic  #arora  #uswah  #baymax  #comic  #digitalart  #banyakbetolhashtag  #laginakkenahashtagapa  #wowcaptionakupenuhsebabhashtagje  #haha  ”
@Regrann from @indonesiabertauhid -  from @if_moses
.

29 RAMADHAN: Persiapan-
.
.
Tiada 'short-cut' untuk capai keredhaan-Nya. 
Semua manusia tak lepas dari penat & lelah, 
tak sunyi dari diuji & digoda. 
Sebab hakikatnya dunia ini bukan Syurga... .
.
Tapi ramai yang pilih untuk ambil jalan mudah,  lari dari masalah,  junamkan diri ke serendah2 lembah... 😢
.
.
Semoga Ramadhan kali ini menjadikan kita bergantung kuat pada tali2-Nya.. 😊
.
.
#inkramadan #inkramadan2017 #day29 #ramadhancomics #komikmalaysia #comicoreclub #trilog #sucomi #buasirotakthekomik #iqomic #arora #uswah #baymax #comic #digitalart #banyakbetolhashtag #laginakkenahashtagapa #wowcaptionakupenuhsebabhashtagje #haha - #regrann
@Regrann from @indonesiabertauhid - from @if_moses . 29 RAMADHAN: Persiapan- . . Tiada 'short-cut' untuk capai keredhaan-Nya. Semua manusia tak lepas dari penat & lelah, tak sunyi dari diuji & digoda. Sebab hakikatnya dunia ini bukan Syurga... . . Tapi ramai yang pilih untuk ambil jalan mudah, lari dari masalah, junamkan diri ke serendah2 lembah... 😢 . . Semoga Ramadhan kali ini menjadikan kita bergantung kuat pada tali2-Nya.. 😊 . . #inkramadan  #inkramadan2017  #day29  #ramadhancomics  #komikmalaysia  #comicoreclub  #trilog  #sucomi  #buasirotakthekomik  #iqomic  #arora  #uswah  #baymax  #comic  #digitalart  #banyakbetolhashtag  #laginakkenahashtagapa  #wowcaptionakupenuhsebabhashtagje  #haha  - #regrann 
Sapa jadi AJK basuh pinggan mangkuk masa raya.. Kita geng!!
.
.
.
.
.
.
#komikkebulan #buasirotakthekomik #komikmalaysia #gengkomik #doodlemalaysia #raya #lawakhambar
#Repost @iqomic (@get_repost)
・・・
@Regrann from @if_moses -  29 RAMADHAN: Persiapan-
.
.
Tiada 'short-cut' untuk capai keredhaan-Nya. 
Semua manusia tak lepas dari penat & lelah, 
tak sunyi dari diuji & digoda. 
Sebab hakikatnya dunia ini bukan Syurga... .
.
Tapi ramai yang pilih untuk ambil jalan mudah,  lari dari masalah,  junamkan diri ke serendah2 lembah... 😢
.
.
Semoga Ramadhan kali ini menjadikan kita bergantung kuat pada tali2-Nya.. 😊
.
.
#inkramadan #inkramadan2017 #day29 #ramadhancomics #komikmalaysia #comicoreclub #trilog #sucomi #buasirotakthekomik #iqomic #arora #uswah #baymax #comic #digitalart #banyakbetolhashtag #laginakkenahashtagapa #wowcaptionakupenuhsebabhashtagje #haha
#Repost  @iqomic (@get_repost) ・・・ @Regrann from @if_moses - 29 RAMADHAN: Persiapan- . . Tiada 'short-cut' untuk capai keredhaan-Nya. Semua manusia tak lepas dari penat & lelah, tak sunyi dari diuji & digoda. Sebab hakikatnya dunia ini bukan Syurga... . . Tapi ramai yang pilih untuk ambil jalan mudah, lari dari masalah, junamkan diri ke serendah2 lembah... 😢 . . Semoga Ramadhan kali ini menjadikan kita bergantung kuat pada tali2-Nya.. 😊 . . #inkramadan  #inkramadan2017  #day29  #ramadhancomics  #komikmalaysia  #comicoreclub  #trilog  #sucomi  #buasirotakthekomik  #iqomic  #arora  #uswah  #baymax  #comic  #digitalart  #banyakbetolhashtag  #laginakkenahashtagapa  #wowcaptionakupenuhsebabhashtagje  #haha 
JOM BERMAAFAN!
. 
Sempena lebaran yang dirai, saya ingin menyusun sepuluh jari memohon maaf andai komik saya ada mengguris perasaan mana-mana pihak.
.
Kalau saya dapat bersalaman dengan setiap satu daripada kalian secara berdepan, saya akan lakukannya. Malangnya tak boleh.
.
Jadi, kita bersalaman dalam lukisan je laa ye.
.
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI.
MAAF ZAHIR BATIN.
.
Follow @cerolian / @ceromono
. 
#cerolian #drawing #Raya #Syawal #JomBermaafan #You #KomikcEro #BuasirOtakTheKomik #lukisan #LongWayToGo
JOM BERMAAFAN! . Sempena lebaran yang dirai, saya ingin menyusun sepuluh jari memohon maaf andai komik saya ada mengguris perasaan mana-mana pihak. . Kalau saya dapat bersalaman dengan setiap satu daripada kalian secara berdepan, saya akan lakukannya. Malangnya tak boleh. . Jadi, kita bersalaman dalam lukisan je laa ye. . SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. MAAF ZAHIR BATIN. . Follow @cerolian / @ceromono . #cerolian  #drawing  #Raya  #Syawal  #JomBermaafan  #You  #KomikcEro  #BuasirOtakTheKomik  #lukisan  #LongWayToGo 
Idea klise: AJI DAN KIRIN ep akhir (KEMENANGAN)
Siapa dah besar x puasa penuh tak payah raya jilaker
Swipe untuk cerita seterusnya.
Ehem... Assalamualaikum
Saya Nash ingin mengucapkan selamat hari raya kalau Ada terkasar bahasa ker Ada salah silap ker yg mana kenal aku dalam real life atau komik nie .. Maafkanlah aku ya korang bros aku

Untuk #inkramadan nie pergh challenge yg cukup buat aku suka tahu nie sebab Ada #ajidankirin thanks sudi baca Dan suka cerita nie ... I really appreciate.😭. Challenge INI memang best

Fakta- alhamdullilah INI komik bersiri yg kedua aku dapat siapkan seumur hidup aku.... Wahhhh satu achievement untuk aku

Raya elok-elok gais... Mana yg bergambar dengan awek sila tag beliau memudahkan aku nak mencari sinar harapan syawal.. Ehekk

Untuk rakan seperjuangan #inkramadan tahniah mana yg dapat habiskannya.... Love your artwork

#komikklise #gengkomik #komik #komikmalaysia

#inkramadan #inkramadan2017 
#sucomi #trilog #comiccoreclub #buasirotakthekomik #iqomic

Maaf ya... Aji Dan kirin dah habis Ada rezeki tahun depan.... Next project insyallah

#teamrayasingle #rayasingle
Idea klise: AJI DAN KIRIN ep akhir (KEMENANGAN) Siapa dah besar x puasa penuh tak payah raya jilaker Swipe untuk cerita seterusnya. Ehem... Assalamualaikum Saya Nash ingin mengucapkan selamat hari raya kalau Ada terkasar bahasa ker Ada salah silap ker yg mana kenal aku dalam real life atau komik nie .. Maafkanlah aku ya korang bros aku Untuk #inkramadan  nie pergh challenge yg cukup buat aku suka tahu nie sebab Ada #ajidankirin  thanks sudi baca Dan suka cerita nie ... I really appreciate.😭. Challenge INI memang best Fakta- alhamdullilah INI komik bersiri yg kedua aku dapat siapkan seumur hidup aku.... Wahhhh satu achievement untuk aku Raya elok-elok gais... Mana yg bergambar dengan awek sila tag beliau memudahkan aku nak mencari sinar harapan syawal.. Ehekk Untuk rakan seperjuangan #inkramadan  tahniah mana yg dapat habiskannya.... Love your artwork #komikklise  #gengkomik  #komik  #komikmalaysia  #inkramadan  #inkramadan2017  #sucomi  #trilog  #comiccoreclub  #buasirotakthekomik  #iqomic  Maaf ya... Aji Dan kirin dah habis Ada rezeki tahun depan.... Next project insyallah #teamrayasingle  #rayasingle 
@Regrann from @iqomic -  @Regrann from @if_moses -  29 RAMADHAN: Persiapan-
Manjadda waa jadda..
.
.
Tiada 'short-cut' untuk capai keredhaan-Nya. 
Semua manusia tak lepas dari penat & lelah, 
tak sunyi dari diuji & digoda. 
Sebab hakikatnya dunia ini bukan Syurga... .
.
Tapi ramai yang pilih untuk ambil jalan mudah,  lari dari masalah,  jerumuskan diri kedalam  lembah... 😢
.
.
Semoga Ramadhan kali ini menjadikan kita bergantung kuat pada tali2-Nya.. 😊
.
.
#inkramadan #inkramadan2017 #day29 #ramadhancomics #komikmalaysia #comicoreclub #trilog #sucomi #buasirotakthekomik #iqomic #arora #uswah #baymax #comic #digitalart #banyakbetolhashtag #laginakkenahashtagapa #wowcaptionakupenuhsebabhashtagje #haha
@Regrann from @iqomic - @Regrann from @if_moses - 29 RAMADHAN: Persiapan- Manjadda waa jadda.. . . Tiada 'short-cut' untuk capai keredhaan-Nya. Semua manusia tak lepas dari penat & lelah, tak sunyi dari diuji & digoda. Sebab hakikatnya dunia ini bukan Syurga... . . Tapi ramai yang pilih untuk ambil jalan mudah, lari dari masalah, jerumuskan diri kedalam lembah... 😢 . . Semoga Ramadhan kali ini menjadikan kita bergantung kuat pada tali2-Nya.. 😊 . . #inkramadan  #inkramadan2017  #day29  #ramadhancomics  #komikmalaysia  #comicoreclub  #trilog  #sucomi  #buasirotakthekomik  #iqomic  #arora  #uswah  #baymax  #comic  #digitalart  #banyakbetolhashtag  #laginakkenahashtagapa  #wowcaptionakupenuhsebabhashtagje  #haha 
Inkramadan BO:TK Day 30: Kemenangan

Hari Raya Aidilfitri hari kemenangan buat umat Islam setelah sebulan berpuasa. Walaupun kita sedih kerana bulan Ramadhan telah meninggalkan kita, namun di hari raya ini kita patut menyambutnya dengan penuh rasa syukur dan gembira. Gunakanlah peluang ini untuk bertemu dengan saudara mara dan sahabat handai agar ukhwah di antara kita akan terus mekar. 
Karya @zyraroxx.

Dengan ini juga maka tamatlah sudah cabaran Inkramadan untuk tahun 1438H/2017 ini. Jutaan terima kasih kami ucapkan kepada semua yang terlibat dan peserta yang sudi menyertai cabaran Inkramadan ini. Terima kasih yang tidak terhingga juga kepada semua rakan pelukis yang sudi menyumbangkan karya untuk Inkramadan versi Buasir Otak: The Komik. Tanpa kerjasama dan usaha anda semua, takkan lengkap kesemua 32 tema Inkramadan.

Akhir kata, saya Bo (Buasir Otak: The Komik) mewakili semua kru Buasir Otak: The Komik serta rakan penganjur Inkramadan yang lain iaitu Cip (Comicore Club), Oki (Trilog), Omi (Sucomi) dan Iqo (IQomic) ingin mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin kepada anda semua terutama peminat seni lukis dan komik tanah air.

Sehingga bertemu lagi!

#inkramadan #ramadhancomics #comicoreclub #trilog #sucomi #buasirotakthekomik #iqomic #cip #oki #omi #bo #iqo #day30 #1syawal

#buasirotak #komikmalaysia #komikdewasa #gengkomik #gedungkomik #krewkomik #komikuntuksemua
Inkramadan BO:TK Day 30: Kemenangan Hari Raya Aidilfitri hari kemenangan buat umat Islam setelah sebulan berpuasa. Walaupun kita sedih kerana bulan Ramadhan telah meninggalkan kita, namun di hari raya ini kita patut menyambutnya dengan penuh rasa syukur dan gembira. Gunakanlah peluang ini untuk bertemu dengan saudara mara dan sahabat handai agar ukhwah di antara kita akan terus mekar. Karya @zyraroxx. Dengan ini juga maka tamatlah sudah cabaran Inkramadan untuk tahun 1438H/2017 ini. Jutaan terima kasih kami ucapkan kepada semua yang terlibat dan peserta yang sudi menyertai cabaran Inkramadan ini. Terima kasih yang tidak terhingga juga kepada semua rakan pelukis yang sudi menyumbangkan karya untuk Inkramadan versi Buasir Otak: The Komik. Tanpa kerjasama dan usaha anda semua, takkan lengkap kesemua 32 tema Inkramadan. Akhir kata, saya Bo (Buasir Otak: The Komik) mewakili semua kru Buasir Otak: The Komik serta rakan penganjur Inkramadan yang lain iaitu Cip (Comicore Club), Oki (Trilog), Omi (Sucomi) dan Iqo (IQomic) ingin mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin kepada anda semua terutama peminat seni lukis dan komik tanah air. Sehingga bertemu lagi! #inkramadan  #ramadhancomics  #comicoreclub  #trilog  #sucomi  #buasirotakthekomik  #iqomic  #cip  #oki  #omi  #bo  #iqo  #day30  #1syawal  #buasirotak  #komikmalaysia  #komikdewasa  #gengkomik  #gedungkomik  #krewkomik  #komikuntuksemua 
Hari 32 : Kemenangan.

Thanks sebab sudi melihat hasil-hasil InkRamadhan saya bagi tahun ni. Ini adalah kali pertama saya sertai challenge sebegini. Selamat Hari Raya Aidilfitri ya semua.

#inkramadan #ramadhancomics #comicoreclub #sucomi #trilog #buasirotakthekomik #iqomic #hari32
SELAMAT HARI RAYA
#Repost @if_moses with @repostapp
・・・
28 RAMADHAN: Balik Kampung-
.
.
Ambiklah 'bekalan' banyak2 di bulan Ramadhan ni untuk bawak pulang ke Kampung Aidilfitri... .
.
Semoga amalan kita tak 'bocor' lah ya nak dekat2 raya ni. 😂
HAPPY PACKING, EVERYONE! 😉
.
.
#inkramadan #inkramadan2017 #day28 #ramadhancomics #komikmalaysia #comicoreclub #trilog #sucomi #buasirotakthekomik #iqomic #arora #uswah #baymax #comic #digitalart #banyakbetolhashtag #laginakkenahashtagapa #wowcaptionakupenuhsebabhashtagje #haha
SELAMAT HARI RAYA #Repost  @if_moses with @repostapp ・・・ 28 RAMADHAN: Balik Kampung- . . Ambiklah 'bekalan' banyak2 di bulan Ramadhan ni untuk bawak pulang ke Kampung Aidilfitri... . . Semoga amalan kita tak 'bocor' lah ya nak dekat2 raya ni. 😂 HAPPY PACKING, EVERYONE! 😉 . . #inkramadan  #inkramadan2017  #day28  #ramadhancomics  #komikmalaysia  #comicoreclub  #trilog  #sucomi  #buasirotakthekomik  #iqomic  #arora  #uswah  #baymax  #comic  #digitalart  #banyakbetolhashtag  #laginakkenahashtagapa  #wowcaptionakupenuhsebabhashtagje  #haha 
inkRAMADAN
SYAWAL : KEMENANGAN
Sila swipe ⬅️ untuk penghargaan.
. 
Alhamdulillah selesai sudah cabaran inkRAMADAN saya.
. 
Kalau yang kenal saya, mesti tahu yang saya ni susah sangat nak selesaikan sesuatu perkara, apatah lagi perkara yang berpanjangan macam cabaran ini. Selalu terhenti di tengah jalan.
. 
Tapi TIDAK kali ini.
.
Terima kasih semua yang memberi sokongan.
Ai lebiu ol.
.
SELAMAT HARI RAYA.
(Updated: Baru sedar cerita 'korek hidung tidak batal puasa' tu dari komik dekat akaun satu lagi. Maaf. Inilah apa yang terjadi bila faktor usia main peranan dan kita ada banyak akaun nak kena handle.)
. 
Follow @cerolian / @ceromono
. 
#cerolian #inkRAMADAN #Syawal #Persediaan #HariRaya #inkRAMADAN2017 #TerimaKasih #BuasirOtakTheKomik #comicoreclub #trilog #sucomi #iqomic #lukisan #LongWayToGo
inkRAMADAN SYAWAL : KEMENANGAN Sila swipe ⬅️ untuk penghargaan. . Alhamdulillah selesai sudah cabaran inkRAMADAN saya. . Kalau yang kenal saya, mesti tahu yang saya ni susah sangat nak selesaikan sesuatu perkara, apatah lagi perkara yang berpanjangan macam cabaran ini. Selalu terhenti di tengah jalan. . Tapi TIDAK kali ini. . Terima kasih semua yang memberi sokongan. Ai lebiu ol. . SELAMAT HARI RAYA. (Updated: Baru sedar cerita 'korek hidung tidak batal puasa' tu dari komik dekat akaun satu lagi. Maaf. Inilah apa yang terjadi bila faktor usia main peranan dan kita ada banyak akaun nak kena handle.) . Follow @cerolian / @ceromono . #cerolian  #inkRAMADAN  #Syawal  #Persediaan  #HariRaya  #inkRAMADAN2017  #TerimaKasih  #BuasirOtakTheKomik  #comicoreclub  #trilog  #sucomi  #iqomic  #lukisan  #LongWayToGo 
Semangat terus walau harus berpisah! Semoga masih diberi umur dan kesehatan untuk dapat bertemu kembali 🙏
Allahumma rabbana taqabbal minna

@Regrann from @mohamad_arief_budiman -  @Regrann from @iqomic -  @Regrann from @if_moses -  29 RAMADHAN: Persiapan-
.
.
Tiada 'short-cut' untuk capai keredhaan-Nya. 
Semua manusia tak lepas dari penat & lelah, 
tak sunyi dari diuji & digoda. 
Sebab hakikatnya dunia ini bukan Syurga... .
.
Tapi ramai yang pilih untuk ambil jalan mudah,  lari dari masalah,  junamkan diri ke serendah2 lembah... 😢
.
.
Semoga Ramadhan kali ini menjadikan kita bergantung kuat pada tali2-Nya.. 😊
.
.
#inkramadan #inkramadan2017 #day29 #ramadhancomics #komikmalaysia #comicoreclub #trilog #sucomi #buasirotakthekomik #iqomic #arora #uswah #baymax #comic #digitalart #banyakbetolhashtag #laginakkenahashtagapa #wowcaptionakupenuhsebabhashtagje #haha - #regrann - #regrann
Semangat terus walau harus berpisah! Semoga masih diberi umur dan kesehatan untuk dapat bertemu kembali 🙏 Allahumma rabbana taqabbal minna @Regrann from @mohamad_arief_budiman - @Regrann from @iqomic - @Regrann from @if_moses - 29 RAMADHAN: Persiapan- . . Tiada 'short-cut' untuk capai keredhaan-Nya. Semua manusia tak lepas dari penat & lelah, tak sunyi dari diuji & digoda. Sebab hakikatnya dunia ini bukan Syurga... . . Tapi ramai yang pilih untuk ambil jalan mudah, lari dari masalah, junamkan diri ke serendah2 lembah... 😢 . . Semoga Ramadhan kali ini menjadikan kita bergantung kuat pada tali2-Nya.. 😊 . . #inkramadan  #inkramadan2017  #day29  #ramadhancomics  #komikmalaysia  #comicoreclub  #trilog  #sucomi  #buasirotakthekomik  #iqomic  #arora  #uswah  #baymax  #comic  #digitalart  #banyakbetolhashtag  #laginakkenahashtagapa  #wowcaptionakupenuhsebabhashtagje  #haha  - #regrann  - #regrann